Ordning skapar trivsel

För att få ett bra boende behöver alla hjälpas åt, komma med bra ideér och lösa problem som kan uppstå. Om alla ställer upp får vi ett bra boende, ett bra underhåll för husen/trädgården och en bra föreningsekonomi vilket ger ett bra värde på våra bostadsrätter.

1. Vara aktsam och väl vårda föreningens egendom.
  2. Vid akut skada omedelbart underrätta fastighetsskötaren EFS .
  3. Vid upptäckt av ohyra kontakta Anticimex omedelbart.
  4. Inte placera möbler eller andra personliga tillhörigheter i källargångar eller i utrymmen utanför förråden.
  5. Inte ställa cyklar eller mopeder i portar och inte belamra barnvagnsutrymmen eller andra allmänna utrymmen med personliga tillhörigheter.
  6. Inte ställa barnvagnar,kälkar och dylikt i port/trapphus och inte placera dörrmatta i trapphus.
  7. Inte piska eller skaka mattor, sängkläder och dylikt genom fönster eller balkonger.
  8. Endast använda tvättmaskiner och torktumlare på angivna tider.
  9. Efter att ha använt tvättstuga, mangelrum och torkrum rengör väl maskiner och golv. Mattvätt endast tillåtet i mattvättmaskinen.
  10. Ej använda lägenhet eller gemensamma utrymmen för annat än avsett ändamål eller på annat sätt som kan vara störande.
  11. Inte lämna ytterporten samt dörrar till källaren och tvättstugor olåsta och öppna nattetid.
  12. Inte parkera bilar, mopeder, motorcyklar och andra motordrivna fordon framför och i anslutning till portar.
  13. I matavfallskärlet endast lägga matavfall i papperspåsar, I restavfallsbehållarna inte lägga glas, metall, hårdplast, kartonger eller tidningar. Dessa förpackningar hänvisar vi i dagsläget till de gröna behållarna vid pendeltågsstationen.
  14. Vara sparsam med så väl varmt som kallt vatten.
  15. Inte spela musik efter kl 23.00 eller före kl 06.00 som stör de kringboende.
  16. Icke utan tillstånd av styrelsen sätta upp parabolantenn utomhus.
  17. Inte spola ner blöjor, bindor eller kattsand i toaletten. Upprensning av stopp på grund av detta debiteras bostadsrättsinnehavaren.
  18. I övrigt rätta sig efter av styrelsen, kommun och hälsovårdsmyndighet lämnade föreskrifter.
  19. Förbud att mata fåglar från balkong eller föreningens mark. På grund av skadedjur.